måndag 1 december 2014

Första advent 2014

Nu är klockan 15 minuter över midnatt och första advent är officiellt över. Jag och pojkvän började dagen med nybakade frukostfrallor och pepparkakshusplanering. Sen skrev jag årets första julkort till en person som betytt oerhört mycket för mig under ett par av mitt livs tyngsta år - en tacksamhetsförklaring, helt enkelt.


Hela baksidan är fylld med pytteliten text :)

Och nu på kvällskvisten bakade vi lussebullar (och åt självklart några också)...

Yummy in my Christmas tummy!

...och tittade på Rise of the Guardians (IMDB) - en lagomt mysig animerad film där alla från John Blund och Påskharen till Tandfén och Jultomten finns med i huvudrollerna. Den utspelar sig egentligen kring påsk men med all snö och tomtens verkstad blir det julkänsla av den ändå ;) Spänning, humor och känslor av hopp, tro och kärlek genomsyrar hela filmen. Rekommenderar! En bra smygstart på julfilmstittandet.

Rise of the guardians


Egentligen smygstartade vi tidigare i helgen med The Polar Express (IMDB), men... ja... Jag tycker inte att den filmen är någon höjdare. Alldeles för utdragen, dålig animation och halvdryga karaktärer. Det är andra gången jag sett den och jag tvivlar på att det kommer att bli en tredje ;) Så jag räknar filmen vi såg ikväll som första julfilmen för året!

Hoppas att ni har haft en mysig första advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar